Introduktion
Møllers Uld er en specialiseret forhandler af håndfarvede garn og strikkeeopskrifter. Virksomheden havde tidligere eksperimenteret med Google-annoncering, men uden et klart overblik over effekten. Der var ingen struktureret tilgang til sociale medier eller annoncering, og salget var primært drevet af organiske opslag på især Instagram og mund-til-mund.
Møllers Uld ønskede at øge deres online salg og skabe en skalerbar strategi for digital markedsføring, men manglede indsigt i, hvilke produkter der bedst kunne betale sig at annoncere for samt hvordan man et marketing setup skulle være.
Løsning
Ved at implementere en målrettet strategi på Meta (Facebook/Instagram) kunne Niklas hjælpe Møllers Uld med at:
Identificere de mest rentable produkter til annoncering
Sikre en konstant strøm af nye kunder via strategiske kampagner
Udnytte visuelt stærkt content (billeder og videoer) til at øge engagement og salg
Strategien bestod af:
Produktanalyse & Test – Identifikation af top-performere blandt garnpakker og opskrifter
Meta Annoncering – Fokus på visuelt stærke kampagner med storytelling omkring produktionen
Løbende Optimering – Nedlukning af ineffektive kampagner og skalering af de mest succesfulde
Resultater
ROAS på 3,65 (gennemsnitligt over tid siden opstart)
Top-performere nåede helt op på ROAS 7, hvilket resulterede i udsolgte varer
Øget online synlighed og en stabil stigning i direkte salg
Bedre forudsigelighed i lagerstyring – men også en ny udfordring med at holde varer på hylderne
Møllers Uld gik fra sporadisk markedsføring til en skalerbar og struktureret digital strategi. Med fortsat fokus på Meta-annoncering, optimering af produktmix og lagerstyring, er virksomheden nu i en stærk position til yderligere vækst.
Det siger Else Marie og Maja fra Møllers Uld om samarbejdet
“I vores samarbejde med Glaesner Media er der ikke noget at sætte en finger på. Niklas er meget ambitiøs omkring vores forretning, og det skinner igennem på flere forskellige måder.
Udover at sikre en god annoncering på diverse sociale medier, er han altid behjælpelig. Han står altid klar med en hjælpende hånd - uanset om det omhandler vores webshop, produktbeskrivelser, nyhedsbrev eller andet. Det synes vi er guld værd.
De største anbefalinger herfra!”