Introduktion
Hannah Grant er TV-kok, influencer og forfatter med en stærk profil inden for sportsrelateret kost og ernæring og har udgivet flere bøger om kost, ernæring og bagning.
Hun er en af verdens mest anerkendte kokke inden for cykelsporten og har samlet 16 Grand Tours på CV’et (Tour de France, Giro d’italia og Vuelta Espana)
Hun har været fast kok på Bjarne Riis cykelhold i fem år og var med til at lægge fundamentet for den ernæringsprofil, de store hold benytter i dag. Derudover har Jumbo Visma implementeret en del af hendes opskrifter i deres ernæringsprogram.
Hannah ønskede god kommunikation, gennemsigtighed og en strategisk tilgang til hendes sæsonbetonede bogsalg. Det betød også, at hendes mest kritiske salgsperioder – især under Tour de France – skulle udnyttes optimalt. Dertil var det også vigtigt at annoncere for forudbestillingerne på nye bøger.
Løsning
Ved at optimere den nuværende Meta-annoncering og skabe en mere dynamisk strategi, kunne vi hjælpe Hannah med at:
Sikre, at hendes markedsføring matchede sæsonudsving i bogsalget
Få en gennemsigtig og fleksibel samarbejdspartner, der hurtigt kunne eksekvere nye kampagner
Strukturere annoncerne, så de bedst performende blev skaleret og ineffektive blev fjernet
Løsningen bestod af:
Oprydning og optimering af eksisterende kampagner
Gennemgang af tidligere annoncer for at identificere, hvilke der gav bedst afkast
Nedlukning af ineffektive kampagner og opskalering af de mest profitable
Etablering af “sæt-og-glem”-setup, der sikrer stabil performance
Fleksibel og hurtig eksekvering
Løbende sparring og dialog, hvor Hannah hurtigt kan få justeret kampagner efter behov
Strømlinet samarbejde med hendes bogforlag for at sikre en rød tråd i markedsføringen
Strategisk planlægning op til store salgsbegivenheder som Tour de France
Fokus på Meta-annoncering
Primær annoncering via Facebook og Instagram, da Google blev vurderet til at have begrænset effekt på impulsdrevne bogkøb
Kombineret push-marketing via Meta og organisk content for at øge synligheden
Resultater
Optimeret annoncebudget ved at skære ineffektive kampagner fra og fokusere på top-performere.
Større fleksibilitet i markedsføringen med hurtig eksekvering af kampagner, når nye udgivelser eller events opstår.
Kort fortalt
Hannah har i dag et samarbejde, hvor hun føler sig lyttet til og får en fleksibel løsning, der følger hendes forretningstempo og sæsonudsving.
Nu har hun en digital strategi, der skaber stabil ROAS – og kan opskaleres massivt, når hendes største salgsperiode rammer.
Det siger Hannah Grant om samarbejdet
“Jeg er super glad for at samarbejde med Niklas. Han er top professionel, lydhør og har skabt en struktureret marketingstrategi, der passer til mine sæsonkampagner. Niklas er meget tilgængelig, hvilket jeg har brug for. Vi snakker sammen en gang i ugen for at tage temperaturen på annoncerne. Vi har altid mulighed for at eksekvere hurtigt på nye ideer. Og så laver vi altid en masse tests for at se, hvad der virker.”