Introduktion
Louis MC er Danmarks største forhandler af motorcykeludstyr og tilbehør. De boostede lejlighedsvis opslag på sociale medier, hvilket i mange situationer kan være godt nok. Problemet med boost er, at man ikke kan lave målrettet segmentering eller har mulighed måling af effekten.
Louis MC havde også uudnyttet muligheder inden for e-mail marketing, særligt med henblik på genaktivering af tidligere kunder og konvertering af besøgende til faste købere.
Deres udfordring var altså at skabe en systematisk og skalerbar strategi for både e-mailmarketing og betalt annoncering.
Løsning
Ved at implementere en stærk kombination af e-mail marketing og Meta-annoncering kunne vi hjælpe Louis MC med at:
Udnytte deres eksisterende trafik til at opbygge en værdifuld mailingliste
Skabe et effektivt leadgenereringsflow via Meta
Øge konverteringsraten gennem strategiske e-mailflows
Strategien bestod af:
Opbygning af e-mailmarketing fra bunden
Opsætning af Klaviyo med automatiserede flows som Welcome Flow, Abandoned Cart & Sunset Flow
Regelmæssige nyhedsbreve hver anden uge for at holde kunderne engagerede
Leadgenerering via Meta Ads
Implementering af Lead Ads, hvor brugere kunne tilmelde sig nyhedsbrevet mod en rabatkode på fx handsker
Pop-ups på hjemmesiden til at opsamle leads fra den eksisterende trafik
Løbende optimering og tracking
Overvågning af annonce performance for at sikre, at ROAS var positiv
Tracking af e-mail kampagners omsætning for at måle den reelle effekt.
Resultater
Over 1500 aktive e-mailprofiler indsamlet på 9 måneder
Gennemsnitlig leadpris på under 20 kr. via Meta Ads
Gennemsnitlig ROAS på 7,23 på tværs af alle kampagner
En kampagne med over ROAS 9
Omsætningsstigning på 42% i det år, hvor Niklas kom på
Deres e-mailmarketing og Meta-annoncering sikrer nu en stabil strøm af nye kunder og gentagne køb, hvilket har bidraget til en markant vækst i omsætning.
Det siger Daniel fra Louis MC om samarbejdet
“Vi fik anbefalet Niklas af en samarbejdspartner, som har oplevet gode resultater med ham. Vi havde ikke rigtigt prøvet kræfter med hverken Meta annonering eller e-mail marketing, udover det basale, før samarbejdet. Niklas kommer altid med mange gode forslag og sætter sig virkelig ind i vores forretning. Vi kan tydeligt se, at samarbejdet har haft en stor positiv indflydelse på Louis MC. Vi har haft en gennemsnitlig ROAS på 7,23 og i nogle kampagner over ROAS 9.”